söndag 9 januari 2011

Äntligen lite fiske

Jag och brorsan släpade iväg oss för att bedriva lite riktigt fiske i dag. Skönt med lite mildare väder så att man kan vara utomhus.

Efter bara 5 minuters fiske åker vi över en "Hot spot" och jag säger till brorsan att göra sig berädd, och mycket riktigt, 10 sekunder senare kommer hugget. Det var ju främst öring som vi var på jakt efter, men tydligen tyckte även denna fina harr att brorsans vobbler såg mumsig ut. Efter det var det lugnt i en timme tills brorsan fick en öring under kilo-strecket. Totalt fiskade vi i en och en halv timme, själv blev jag utan fisk... någonting var och nosade på mina grejer också, men tydligen var det inte tänkt att jag skulle få nå fisk idag. Hoppas vädret håller i sig så kanske man kan klämma in nått mer fiskepass mellan skoldagarna.



Vart är båten?... den ska ju ligga här?

Efter lite grävande så kom den fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar