tisdag 30 mars 2010

Ismete på Herten

Denna vintern har inte bjudit på direkt goda förutsättningar för ismete. Men nu är isarna dugliga i alla fall. Anders nästan tjatade på mig att jag skulle med och fiske. Kliva upp kl.4 är inte min starka sida, så länge det inte är ett trollingpass som väntar vill säga. Men hur som helst så blev det Herten som fick vara spelplan för dagens fight.




Strax efter att alla spön var ute så kom dagens första och största. En pigg rackare på 5,4kg. Kan bara förtydliga att den lilla blodfläcken på snön kommer från min tumme då man med dålig snits försökte lossa kroken snabbt, eftersom tången låg kvar vid lägret. Det slutade med att jag fick hålla gäddan i vattnet tills Anders tagit morgonjoggingturen fram och tillbaka för att hämta tången.

Anders tog ganska omgående en gädda. Även det bjöd på lite härlig rullknarr trots sin vikt på 4,6kg.

Linus Matsson son gästade i teamet under dagen fick även han dra en gädda, men han var antagligen bättre på att fotografera än vad vi var så någon bild på honom bjudervi inte på.... Antar att det kommer komma en film på youtube inom kort med lite gädd-drillning.

/HMK Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar